Pazartesi, Nisan 19

Koleksiyonerliğin Tarihçesi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Seminer: Koleksiyonerliğin Tarihçesi
Danışman: Aleyna Günay
Tarih: 19 Mart Cuma
Süre: Tek Gün
Saat: 21:00 -22.30
Ücret: 120 TL (KDV Dahil)

Detaylı bilgi ve kayıt için [email protected] veya 0530 366 33 83 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

*Online derslerimiz “zoom” üzerinden online olarak gerçekleştirilecektir, sistemi kullanmadan önce gereken bilgilendirme ve yardım Artkolik tarafından sağlanacaktır.⁣

Müzelerin nereden geldiğini biliyor musunuz? Nadire kabineleri gizemler keşfetmek, koleksiyonculuğun tarihine ve ilerleyen süreçlerine tanık olacağız. Koleksiyonerlik nasıl başladı ve nereye evriliyor? Günümüz koleksiyonlarının nelerden ilham aldığını tartışacağımız bu oturumda, merak ve gizem unsurlarının koleksiyonları nasıl şekillendirdiğini göreceğiz. Aynı zamanda müzelerin koleksiyonlarına ve tarihçeleri de değineceğiz.

Sanat piyasası, nadire kabinelerinde başlayan koleksiyonların kökenine kadar uzanan uzun ve büyüleyici br tarihe sahiptir. Nadir nesneler toplamak – ve oynadığı sosyal rolü kavramak – görünüşte gizemli olanların çoğunu açıklayacaktır. 

Program yürütücüsünün bu oturum için önerdiği kitap; Kehribar Gözlü Tavşan / Saklı Miras – Edmund de Waal

Aleyna Günay

Aleyna Günay, 2017 yılında Yeditepe Üniversitesi’nde BA, Sanat Tasarım ve Yönetimi bölümünü birincilikle bitirirken, BArch, İç Mimarlık lisans çift anadal programını tamamladı. Mimarlık çalışmalarına Experence Architecture (XA) konusu üzerine Lizbon’da gerçekleştirdi. Daha sonra Paris’te atölye asistanlığı yaptı ve sanat üretimlerinde bir süre orada devam ett. Kamusal sanat ve aktivist projelerde yer aldı. 

Mekan ve sanatçı odaklı işlerinde fotoğraf ve heykel birleştiren Aleyna Günay, RAAG(2018) adlı metal heykel, Dsorder Created Connections(2019) adlı fotoğraf sergisi ile Mamut Art Project 2020’ye seçildi. Kolektif hikayeler ve bellek hakkında çalışmaları, birçok farklı yolculuğun kaydını tutmaya devam ediyor. Bu süreçte paylaşılan deneyimler çok kültürlülük, kimlik, egemenlik sınırları ile birleştirme yanı sıra doğanın yerinden edilmesine, dışlanma-kapsayıcılık ve dualte kavramları ile ilgilendi. Halen sanat üretimlerinde İstanbul’da devam ediyor.

Paylaş