New York merkezli sanatçı Daniel Arsham, Galerie Perrotin’de “Paris 3020” adlı sergisiyle izleyicini karşısına çıkıyor. Sanatçı, müze koleksiyonlarında bulunan antik eserlerden esinlenerek ve çeşitli erozyonlara maruz bırakarak büyük ölçekli heykeller ile “zamanı sıkıştırmak, bir kerede geçmişi referans almak, bugünü bilgilendirmek ve kristalize bir geleceğe ulaşmak” gibi görünen tarihi nesneler kümesini ele alıyor.
Serginin ilk odasında, ziyaretçiler iki büyük ölçekte heykelle karşılaşıyor. Bu heykellerde kadınları tasvir eden klasik antik çağın ikonik eserleri, özellikle tanrıça Afrodit ve Roma İmparatoru Marcus’un kızı Lucilla Aurelius, sırasıyla Vénus d’Arles ve Tête de Lucille dikkat çekiyor. Bir sonraki odada Arsham antikite referansına devam ediyor ve aşınmış halleriyle Batı sanatının büyük eserlerine Michelangelo’nun Musa heykeline ve duvarın bir ucundaki Vénus de Milo eserleri ile her iki dünyanın nasıl kapandığını vurguluyor.
Arsham, Avrupa’nın büyük müzelerinin çoğuna şaheserler üreten 200 yıllık Fransız kalıp atölyesi Réunion des Musées Nationaux – Grand Palais’e (RMN) eşsiz bir erişim alarak Louvre Müzesi, Atina Müzesi, Viyana Kunsthistorisches Müzesi ve Vincoli’deki San Pietro koleksiyonlarındaki eserlerden esinlenerek bir dizi yeni heykel çalışması yapıyor. Bu heykelleri klasik aşınmış simgeleri gösteren grafit işlem çizimleri ile yeniden biçimlendirerek imzasını adeta kristalleştiriyor.
Sergi, 21 Mart tarihine kadar Galerie Perrotin’de görülebilecek.