Italia Nostra, Piazzetta San Marco Meydanı’nda bienal kapsamında sergilenen heykellerin, dikkatleri şehrin korunması gereken mevcut kültürel mirasından ve altyapısından uzaklaştırdığını söylüyor.
Manola Valdes’in, Venedik’i “bienalleştirmeleri” sebebiyle yerel kültürel mirasa dair eleştiri alan bronz heykel çalışmalarının uzaktan görünümü
Yaklaşan Bienal için Venedik çevresindeki çeşitli halka açık alanlara yerleştirilen heykellerden oluşan sergi, serginin şehrin restorasyon ve korumaya ihtiyaç duyan mevcut kültürel mirasından uzaklaştığını iddia eden yerel topluluk üyelerinden eleştiriler alıyor.
İspanyol sanatçı Manolo Valdés’in Diego Velázquez’in “Las Meninas” (1656) adlı tablosundan esinlenen “Infanta Margherita” adlı eseri, geçen hafta San Marco Meydanı’na yerleştirildi. Ancak sanat eserleri, yerleştirildikten birkaç saat sonra, yerel miras grubu Italia Nostra tarafından eleştirildi.
“Sadece geçici sergilerin değil, binaların tamamının koleksiyonculara devrediliyor. Sanat sergilerinin gelişiyor diye mutlu mu olmalıyız? Hep aynı şey tekrarlanıyor: ‘binaların yıkılmasından daha iyidir.’ Kentin bu aşırı bienalizasyonunun sonuçlarını görmezden geliyoruz. Toplumun tamamına yönelik olan kültürel mirasın işlevleri ortadan kaldırılıyor, dolayısıyla toplum da şehir de yok oluyor.” açıklaması yapıldı.
İspanyol sanatçı Manolo Valdés’in Diego Velázquez’in “Las Meninas” (1656) adlı tablosundan esinlenen “Infanta Margherita” adlı eseri
Galleria D’Arte Contini’den Riccarda Grasselli Contini, bu eleştiriye istinaden: “Alınan geri bildirimler çoğunlukla olumluydu; açıkçası burada burada bazı kıskançlıklar var, ancak bu aynı zamanda sanat dünyasının güzelliğidir.” açıklamasında bulundu.