Venedik Bienali Türkiye Pavyonu, uluslararası sanat ve akademi dünyasından önemli isimlerin katılımıyla kapılarını açtı. Türkiye Pavyonu, bu yıl, sanatçı İnci Eviner’in desen, obje, video, ses ve performans gibi farklı öğeleri bir araya getiren “Biz, Başka Yerde” adlı yapıtıyla bir sahneye dönüşüyor.
İnci Eviner, “Biz, Başka Yerde” ile sahne üzerinde, kendi çizdiği desenlerden yola çıkarak yeniden biçimlendirdiği mimari öğelere, videolara, ses yerleştirmelerine ve objelere yer vererek duyusal ve görsel katmanlar oluşturuyor. Sanatçı, yeniden biçimlendirdiği nesneleri ve yarattığı hayali karakterleri çeşitli ses unsurlarıyla beslediği yapıtıyla; kayıp, silinmiş ve başka yerde olma hisleri üzerine yoğunlaşıyor. Türkiye Pavyonu için yaratılan mekân, karakter ve objeler, siyaset kuramcısı Hannah Arendt’in 1943 yılında kaleme aldığı Biz Mülteciler adlı metindeki mücadele anlatılarına benzer bir hikâye anlatıyor.
Sergi kapsamında Biz, Başka Yerde başlıklı bir de kitap hazırlandı. Kitapta İnci Eviner’in desenlerine ve yapıtı için oluşturduğu karakterlere Orhan Pamuk’un sergiye özel olarak kaleme aldığı metni eşlik ediyor. Küratör Zeynep Öz’ün önsözü ile İstanbul Bienali ve İKSV Güncel Sanat Projeleri Direktörü Bige Örer’in sanatçıyla gerçekleştirdiği mülakat, kitapta yer alan diğer bölümler.
İnci Eviner, Biz, Başka Yerde isimli yapıtında küratör Zeynep Öz’ün yanı sıra farklı disiplinlerden isimlerle birlikte çalıştı. Projenin mimari tasarımı Birge Yıldırım Okta ve Gürkan Okta’ya, ses tasarımı Tolga Tüzün’e ait. Türkiye Pavyonu’nun içerisinde yansıtılacak videolarda ise karakterleri, performans sanatçısı ve dansçı Canan Yücel Pekiçten, Melih Kıraç ve Gülden Arsal canlandırıyor. Videoların görüntü yönetmenliğini Aydın Sarıoğlu, post prodüksiyonu ise Cem Gökçimen ve Cem Perin üstleniyor. Projenin görsel kimliğinin ve Türkiye Pavyonu’nun açılışıyla birlikte ziyaretçilerle buluşacak yeni yayının tasarımını Okay Karadayılar ve Ali Taptık (ONAGÖRE) üstlendi.