Cumartesi, Aralık 7

Birth Machine Baby 21 Aralık’a kadar Gagosian Newyork’ta.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

H. R. Giger ve Mark Prent’e ait yerleştirmelerden oluşan sergi Harmony Korine küratörlüğünde Gagosian Gallery Newyork’ta sergileniyor. Korine, Giger’in ürkütücü insansı figürlerini, Hollywood filminde yarattığı görsel efektler ve tasarım çalışmaları için Alien filmindeki verilerden alıntı yapan ve insan vücudunun çirkin, kışkırtıcı betimlemelerini yapan Kanadalı bir sanatçı olan Prent’in heykelleri ile birleştiriyor. Giger’in ve Prent’in seçtiği tarz ve ortamlardaki farklılıklara rağmen, her iki sanatçının çıkarları insan vücudunun kıvrımlarından gizli fantastik formlar çıkarıyor.

Konusu, psişik kaygılarının derinliklerinden toplanmış olan Giger’in stilize edilmiş heykelleri, “metalik” üslupla imza attığından, zarif metalik özelliklere sahip, yazı yazma, iskelet organizmalarını birleştiriyor. Her ne kadar Giger, Alien’dan (1979) ikonik dünya dışı Xenomorph’u tasarlamasıyla tanınsa da, diğer eserleri, eski Mısır heykellerinden Salvador Dalí ve Francis Bacon gibi yirminci yüzyıl sanatçılarına kadar uzanan sanatsal etkilerinin tamamına gönderme yapıyor.

H. R. Giger, Birth Machine Baby, 1998 (detail of two from an edition of 23), aluminum, each: 20 7/8 × 8 3/4 × 8 3/4 inches (53 ×
22 × 22 cm) © H. R. Giger Museum, Gruyères, Switzerland. Photo: Matthias Belz

Hiper-gerçekçi heykel teknikleri ustalığını sergileyen Prent’in tuhaf cam elyafı ve reçine heykelleri eşzamanlı şok ve heyecan verici. 1970’lerden bu yana insan formunda temelde dayanan sanatı, tuhaf, hayvansal uzuvlar ve özelliklerle tanıdık anatomiler geliştiriyor ve bakıcıda visseral tanıma ve duygusal bağlantı sürecini tetikliyor. Prent’in çalışması, bildiğimiz gibi beden anlayışımıza meydan okuyor, Giger’in biyomekanik eserleriyle bir araya geldiğinde yenilikçi görsel diyaloglar ortaya çıkaran perili, kimerik melezler yaratıyor.

Korine’nin yirmi yıl süren kült filmleri – gerçeküstü Gummo’dan (1997) çağdaş “plaj karası” Spring Breakers’a (2012) – gerçeği, kurgu ve el yapımı kamera işçiliğiyle kusursuz montajla birleştirir. Planlanmamış, baştan çıkarıcı ve tuhaf olan aynı kafa karıştırıcı karışımı, tuhaf, öteki dünyası motifleri büyülü gerçekçilik dünyasında canlandıran yüksek dokunuşlu resimlerinde kristalleşiyor.

Sergi, 21 Aralık 2019’a kadar Gagosian Gallery NY’ta görülebilir.

Paylaş