Perşembe, Eylül 29

İMALAT-HANE Yeni Sezonu İki Yeni Sergiyle Karşılıyor!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Guido Casaretto’nun “Denk olmayan tabaklarda gravitonu aramak” (Looking for the graviton in uneven plates) adlı sergisi ve Can Küçük ve Cem Örgen’in “Girilmez” (No Entry) isimli sergisi, 10 Aralık tarihine dek İMALAT-HANE’de ziyaret edilebilecek.

“Denk olmayan tabaklarda gravitonu aramak” (Looking for graviton in uneven plates)

Guido Casaretto’nun “Denk olmayan tabaklarda gravitonu aramak” (Looking for the graviton in uneven plates) adlı sergisi kapsamında sergilenecek çalışmalarının çoğu Türkiye’de ilk defa izleyici karşısına çıkıyor. Çalışmalarında sıklıkla tekrarlama ve kopyalama eylemlerine rastladığımız sanatçının yeni sergisi, yıldızları üreten astronomik dinamikleri, yeryüzü şekillerini doğuran jeodinamik süreçleri, zanaatkârın atölyesi ve sanatçının işliğiyle bir arada düşünmeyi mümkün kılıyor. Coğrafi, kültürel ögelerin nasıl transfer edilebileceği konusunda sistemler üzerine kafa yoran ve çok kültürlü yaşamının izlerine üretimlerinde rastlayabileceğimiz Casaretto’nun eserlerine beton, deri, toprak ve epoksi gibi birçok malzeme araç olabiliyor.

Doğayı algılama ve dijital araçlarla yeniden üretme biçimlerini ele alan Casaretto, duyum olgusuna odaklanıyor. Elektronik bilgi, çeşitli malzemeler ve sanat tarihi referanslarıyla meşgul olan eserleri, sanat tarihi kavramı içinde malzemenin fiziksel kalitesi ve algı türleri açısından farklı duyumları örtüştürüyor. Casaretto, doğal maddeyi taklit etmede, doğru malzemeleri bulma ve esrarengiz derecede gerçekçi etkiler elde etme konusunda yeteneğiyle dikkat çekiyor.

“‘Denk Olmayan Tabaklarda Gravitonu Aramak’ sergisi, Türkiyeli İtalyan sanatçı Guido Casaretto’nun tekrar ve biriciklik, aynılık ve fark, taklit ve özgünlük, sınırlılık ve özgürlük, üretim süreci ve yaratım gibi sanatın bel kemiğini oluşturan soru-mefhumların peşinde kat ettiği eserlerini bir araya getiriyor. Her bir sanatsal icranın kendi mecrasının maddi unsurlarına yoğun bir dikkatle yaklaştığı bu eserler, astronomik oluşumlardan zanaatlerin pratiklerine uzanan son derece farklı ölçekteki dinamikleri sanatçının soruları eşliğinde yeniden kurgulamayı içeriyor. Astronomik, jeolojik ve kültürel süreçlerdeki farklı uğraklara atıfta bulunan bu sergi, sanatçının pratiğinin odak noktasını oluşturan bir problematik üslup etrafında dağıtılabilir: farklı ölçeklerdeki üretim süreçlerini, bedenin takip edeceği yinelenebilir edimler kümesi halinde soyutlamak ve bu kısıtlı edim kümesini sanatsal üretim süreci boyunca sıkı sıkıya takip etmek.” Oğuz Karayemiş

“Girilmez” (No Entry)

Can Küçük ve Cem Örgen’in yeni üretimlerinden oluşan “Girilmez” (No Entry), İMALAT-HANE’nin konumu itibariyle tanıklık ettiği üretim ağında bir eşik oluşturuyor. Sergide, “Girilmez” uyarısının dikkati keskinleştiren, herkesçe okunaklı, kişiler ve mekânlar arası ayrım belirten değerinin mekanik, biyolojik, sosyal ve gündelik karşılıklarına odaklanıyorlar.

Can Küçük, Özel, 2022.

Küçük ve Örgen, bu uyarının arkasına geçildiğinde görülmesinin uygun olmadığı, iş güvenliği sınırlarının dışında kalan, kritik bilgilerin açığa çıktığı alanların fiziksel, duygusal ve ahlaki katmanlarını inceliyorlar.

Paylaş